loading...
اسرار قانون جذب
عباس قاسمی بازدید : 1735 جمعه 28 تیر 1392 نظرات (0)

اصوات جادویی یا اصوات هماهنگ کننده مغزی 

چگونگی تاثیر اصوات هماهنگ کننده مغز

راهنمای استفاده از اصوات هماهنگ کننده مغزی 

خود هیپنوتیزم

     قبل از شروع کلام اجازه می‌خواهم بگویم که تمام هیپنوتیزمها یک خود هیپنوتیزم هستند. البته این یک ایده جدید و نوینی نیست و سالها قبل توسط دکتر میلتون اریکسون

(Milton Ericson) پایه‌ریز هیپنوتیزم جدید عنوان گردیده است. مبناء این کلام این است که تا زمانی که فرد خودش پذیرای کلام‌ القایی و القائات حالت ترنس از جانب هیپنوتیزور نباشد هیپنوتیزمی رخ نمی‌دهد. در واقع فرد با تعبیر کلام هیپنوتیزم‌کننده و پذیرش آن برای خودش فرآیند روانی- فیزولوژیکی آن را طی کرده به حالت هیپنوتیزمی فرو می‌رود. به عبارتی خود فرد مهمترین کلید موفقیت برای هیپنوتیزم شدن در جلسه هیپنوتیزمی است. در برنامه‌های خود- هیپنوتیزم فرد می‌آموزد که خودش را بدون نیاز به وجود کس دیگری هیپنوتیزم نموه و امواج مغزی مختلفی را در خود ایجاد نماید. در واقع خودش هم هیپنوتیزم‌کننده و هم هیپنوتیزم‌شونده است. هیپنوتیزم یک حالت طبیعی است که با تغییر امواج مغز (Brain wave) صورت می‌پذیرد. این امواج مغزی امواج آلفا (Alpha) و تتا (Theta) هستند. در جدول زیر انواع امواج مغزی و حالات و برخی از تواناییهای مربوط به این امواج را معرفی می‌نماییم. همان گونه که ملاحظه می‌گردد دامنه حالات هیپنوتیکی از امواج آلفا آغاز و تا امواج دلتا می‌تواند ادامه یابد. هیپنوتیزم عرصه سبک در امواج آلفا و عرصه متوسط و سنگین در امواج تتا و دلتا اتفاق می‌افتد.
در واقع هیپنوتیزم شرایط طبیعی مغز در امواج خاص است. زمانی که امواج مغز در شرایط خاصی قرار گیرد حالات هیپنوتیکی رخ می‌دهد.

نوع موج

دامنه فرکانس (هرتز)

تواناییهای ذهنی

دلتا ( Delta )

1/0 تا 3

خواب عمیق، خواب شفاف، افزایش عملکرد سیستم ایمنی، هیپنوتیزم

تتا ( Theta )

3 تا 8

آرامش عمیق، مدیتیشن، افزایش تمرکز حافظه‌ای، خلاقیت، رویابینی شفاف، هیپنوتیزم، حالات هیپنوگوجیک

آلفا ( Alpha )

8 تا 12

آرامش ملایم، آموزش برتر، تفکرات مثبت، هیپنوتیزم، مدیتیشن

بتای پایین ( Low Beta )

12 تا 15

آرامش متمرکز، افزایش تواناییهای توجه

بتای متوسط
( Midrange Beta )

15 تا 18

افزایش و تواناییهای ذهنی، تمرکز هشیاری، IQ

بتای بالا ( High Beta )

بیش از 18

کاملا بیدار، حالات نرمال هشیاری، استرس و اضطراب

گاما ( Gama )

بیش از 40

در ارتباط با اطلاعات، اشتغال فرآیند مهارتی غنی

 

 

 توجه به جدول فوق به مطلب مهمی پی می‌بریم و آن اینکه در بتای پایین ( Low Beta ) تواناییهای توجه افزایش می‌یابد و فرد قادر به توجه بیشتر (که عامل بسیار مهمی در ادراک یادگیری است) می‌گردد.
این توانایی توجه در امواج آلفا (
Alpha ) بیشتر و در امواج تتا ( Theta ) به اوج خود می‌رسد. با توجه به این واقعیت می‌توان از هیپنوتیزم برای آموزش برتر یا آموزش با توجه و ادراک قوی‌تر و حافظه‌ای نیرومند‌تر بهره‌مند شد و نتیجه آموزش را تا چند برابر افزایش داد.

چرا در امواج آلفا و تتای ذهنی آموزش سریع‌تر و بهتر صورت می‌گیرد؟

  • در این حالات فرد از تنشها، انقباضات و استرسهای جسمانی و روانی به دور است.
  • دارای آرامش و نوعی سکوت و سکون درونی و متمرکز است.
  • دارای توجه و تمرکز بیشتری است.
  • دارای حضور ذهنی و حافظه‌ای نیرومندتر است.
  • به نوعی دستیابی ‌اش به ضمیر نیمه آگاه سریع‌تر و بیشتر صورت می‌گیرد.
  •   دارای قدرت تصویرسازی قوی‌تری است.
  • انرژی روانی بیشتری برای آموزش دارد.

 

کاربرد این روش

از این روش می‌توان در زمینه‌های فوق‌العاده متنوع بهره گرفت. از جمله زمینه‌های متداول می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • برنامه‌ریزیهای مدیریتی و کاری که به دقت، سکوت و آرامش نیاز دارد.
  • تعمق در حل یک مسئله پیچیده.
  • مرور درسها و یا مرور کارهای انجام شده در گذشته، یادآوری خاطرات.
  • آموزش شیوه‌های جدید زندگی.
  • آموزش زبانهای خارجی، بخصوص مکالمه در مدت کوتاه.
  • آموزش درسهای اعتماد به نفس و ابراز وجود.
  • آموزش ارتباطات موثر.
  • هنرهای تجسمی و برنامه‌ریزیهای گرافیکی و سایر مهارتهای ذهنی.
  • ایجاد آرامش و تمرکز برتر.
  • درمانهای مختلف روانپزشکی منجمله حساسیت‌زدایی‌ها، شناخت درمانیها و جرات آموزی.
  • فائق آمدن بر عادات مضر و ناپسند.
  • فائق آمدن بر دردها و کنترل شرایط بدنی.
  • فهم و شناخت برخی از تجربیات مرتبط با ادراکات فراحسی.

 

یک تمرین عملی و ساده در درک بهتر این روش:

1-

در محلی ساکت قرار گیرید.

2-

می‌توانید به شکل نشسته یا خوابیده قرار بگیرید.

3-

در وضعیت نشسته روی زمین با کمر صاف و کشیده قرار گیرید و اگر این طرز نشستن برای شما دشوار است روی یک صندلی تکیه‌دار و یا پشت به دیوار بنشینید. در هر صورت سعی نمایید که کمر شما صاف و کشیده باشد.

4-

به آرامی پلکها را روی هم گذاشته به روند عادی تنفس خود توجه داشته باشید.

5-

به تدریج در سه دقیقه به عضلات و سپس تنفس خود آرامش دهید. اجازه دهید تنفس آرام، راحت و شکمی باشد.

6-

به تدریج به تنفسهای خود عمق ببخشید (دمهای عمیق‌تر و بازدمهای بلندتر). همچنان با دقت و تمرکز فرآیند تنفسها را دنبال نمایید و آنها را برای حدود پنج دقیقه ادامه دهید.

7-

در طول تمرین سعی نمایید ساکن و بی‌حرکت باقی بمانید.

8-

حالا به کارها مختلفی که می‌خواهید در طول روزهای متمادی انجام دهید فکر کنید. به جنبه‌های مختلف آن بپردازید و سپس برای انجام دادن آنها در ساعات و اوقات مختلف برنامه‌ریزی نمایید. با انجام دادن این کار متوجه وسعت نگاه و حضور ذهن و تمرکز برتر خود می‌گردید. با تکرار این روند ذهن شما قوی‌تر و بهتر عمل خواهد کرد.

 به نقل از مجله «یوگا پیام‌مهر»
 
سال ششم، شماره بیست و سوم

 

امواج مغزی بینورال چگونه روی مغز اثر می گذارند؟

احساس شنیدن امواج شنیداری بینورال زمانی رخ می دهد که دو صدای با فرکانس نزدیک از طریق هدفون های استریو یا بلندگو های استریو به مغز برسد.

 

مغز در داخل خودش این دو سیگنال را یکپارچه می کند و از دل آنها یک سیگنال سوم به اسم موج بینورال می سازد. دقت کنید که موج بینورال را خود مغز می سازد.

 

 

 

 

 

 

           

 

این موج در بخش ورودی سیستم شنوایی انسان توسط سیستم عصبی شناسایی و شنیده می شود و در کل مغز توزیع شده و تولید امواج مغزی را دستخوش تغییر می سازد و متعاقب آن احساس و توانمندی های روانی و جسمی و ذهنی انسان نیز متحول می شود.

 

 

 

 

 

 

چگونگی تاثیر اصوات هماهنگ کننده مغزی

الگوهای امواج مغزی:


چگونگی تأثیر اصوات هماهنگ کننده مغزی
الکترو آنسفالوگراف دستگاهی است که فعالیت الکتریکی مغز را نشان می دهد. آزمایشگاههای متعددی درسراسرجهان با این وسیله مطالعات و تجربیات زیادی برای درک بهتر 4 الگوی اصلی امواج مغزی( بتا،الفا، تتا، دلتا ) انجام داده اند.

هر فرکانس دارای ویژگی مشخصی می باشد و حالت مشخصی از آگاهی را ایجاد می کند. امواج بتا ( 14 سیکل در ثانیه و بالاتر) نشان دهنده وضعیت بیماری عادی و هنگامی که توجه فرد جهان خارج می باشد امواج آلفا( 13- 8 سیکل در ثانیه) در زمان خیال پردازی مدیتیشن سبک هنگامی که چشمها بسته هستند. امواج تتا( 7-4 سیکل در ثانیه ) در هنگام خواب و مدیتیشن عمیق و امواج دلتا ( 3- 5/0 سیکل در ثانیه ) در هنگام خواب عمیق و مدیتیشن های بسیارعمیق رخ می دهد. مطالعات انجام شده نشان دهنده آن است که ارتعاشات ناشی از اصوات ریتميک تأثیر عمیقی روی فعالیت مغزی دارند. شمنها از اصوات ریتميک متنا وب تولید شده توسط طبل برای انتقال آگاهی و سفرهای خارج از کالبد به جهان های درون استفاده می کنند. در بین راهبان تبتی با استفاده از مانترهای ریتميک و یکنواخت برای ورود به وضعیت های مدیتیشن عمیق استفاده اثرات مشابهی در شنوندگان این مانترها نیز مشاهده شده است. ریتم های ملایم و ضربان دار نیز به طریق متشابهی عمل می کنند. در صورت اینکه مورد نظر توسط کامپیوتر تولید می شود بسیار دقیق و یکنواخت بوده و می توانند برای ایجاد حالت های مطلوب مغزی استفاده شود. این حالت بسیار شبیه تنظیم کردن یک رادیو روی ایستگاه مشخصی میباشد.

با تکنولوژی اصوات هماهنگ کننده ی مغزی می توانیم آگاهی خود را روی دامنه ی وسیعتری از وضعیت های مغزی تنظیم کنیم : هوشیاری، تمرکز، توجه، ریلکسیشن ، تجسم ، خلاقیت الهام ، حافظه ، مدیتیشن خواب عمیق ، و جدایی آگاهی. مانند امواج صوتی ، مغز و ارتعاشات مخصوص به خود را داشته و از آنها جهت ارتباط با قسمتهای دیگر بافت عصبی و بخش های مختلف بدن استفاده می کند.

دستگاه EEG با اندازه گیری پالس های حاصله نورونها که بر حسب سیکل در ثانیه بیان می شود امواج مختلف مغزی را تشخیص می دهد همانطور که ذکر شد امواج بتا در حد فاصل40-13 قرار داشته و با تمرکز بالا و هوشیاری توسعه یافته مرتبط می باشد. برخی از دانشمندان عقیده دارند که فرکانس بتای 40 هرتز کلید ادارک می باشد.

امواج آلفا در حدود 12-7 قرار گرفته ریلکسیشن عمیق مرتبط می باشد ولی نه یک مدیتیشن کامل ، در آلفا ما شروع به دستیابی به ثروت عظیم خلاقیت می کنیم که درست در زیر سطح هوشیاری آگاه ما قرار گرفته است آلفا در حقیقت دروازه ورود وضعیت های عمیق تر آگاهی می باشد. همچنین آلفا محل فرکانسی است که به عنوان فرکانس روز نانس میدان الکترو مغناطیسی زمین شناخته می شود.

تتا در حد فاصل 4-7 هرتز قرار داشته و ناحیه ی شگفت آوری که می توانیم آن را مورد مکاشفه قرار دهیم تتا به عنوان وضعیت سایه ی روشن آگاهی نیز شناخته می شود به طور معمول ما به صورت خیلی گذرا در هنگام بر خواستن از خواب ( دلتای عمیق ) و یا هنگام فرورفتن در آن را تجربه می کنیم. در رؤیاهای ، تصویر زنده لحظه ای در مقابل چشم ذهنی در وضعیت تتا رخ می دهند و در این حالت ما مستعد دریافت اطلاعاتی ماورای وضعیت عادی آگاهیمان هستیم. همچنین تتا دروازه ای برای یادگیری و حافظه شناخته شده است. مدیتیشن تتا باعث افزایش خلاقیت ، تقویت قدرت یادگیری ، کاهش استرس و بیدار شدن قدرت اشراق و توانائیهای دیگری در زمینه ادراک فراحسی می شود.

امواج دلتا در حدود 4-0 هرتز قرار می گیرند. دلتا با خواب عمیق مرتبط می باشد. علاوه بر این، فرکانسهای خاصی در محدوده دلتا باعث ترشح هرمون رشد که در بهبود بیماریها و ترمیم بافتها مؤثر است می شوند. این امر توضیح دهنده ضرورت یک خواب آسوده و عمیق در فرآیند بهبود امراض می باشد.

ریتم و هماهنگی :

ماهیت هستی ریتم است. هر چیزی در حال حرکت به سوی ریتم اصلی خود می باشد. از مدارهای گردشی الکترون و پروتون گرفته تا مدارهای عظیم سیارات. ستارگان و کهکشانها ، ریتم در موجودات زنده با وضوح بیشتری مشاهده می شود. از ضربان مداوم قلبی تا سیکلهای تنفسی. حدود فرکانس شنوایی انسان 20000- 20 هرتز می باشد. ما فرکانسهای خیلی پایین را نمی توانیم بشنویم اما می توانیم آنها را به عنوان یک فرآیند درک کنیم . هماهنگ کردن به معنای این است که ارتعاشات یک شئ می تواند باعث ایجاد نوساناتی با فرکانس یکسان در یک شئ دیگر شود. ریتم های خارجی می توانند یک تأثیر مستقیم بر روی فرآیند های فیزیولوژیک و سایکولوژیک شنونده داشته باشد. ثابت شده است ریتم های کمتر از 70- 48 سیکل در ثانیه با تغییر الگوهای امواج مغزی باعث کاهش ضربان قلب و تعداد تنفس می شوند.


فرکانس های تداخل دو گوشی و امواج فرامغزی:

اینطور به نظر می رسد که رسیدن به وضعیتهای فوق عادی ، ادراک فراحسی و توانائیهای فرا روانی نیازمند تمرینات منظم و مداوم، تکنیکهای باستانی نظیر مدیتیشن ، مانترا ، یوگا ، اشکال مدرن شده آموزشهای اسراری مانند ریلکسیشن عضلانی پیش رونده ، خود هیپنوتیزم و بیوفیدیک می باشد. اما مشکل اصلی آن است که برای رسیدن به نتایج دلخواه با استفاده از این روشها نیاز به زمان طولانی و نظم و پشتکار زیاد می باشد. اما در حال حاضر راه آسانتری نیز وجود دارد. تکنولوژی جدیدی که می تواند ما را مستقیما ً به وضعیتهای سودمند مديتیشن و ادراک توسعه یافته هدایت کند – جایی که می توان از قدرت پیوند ذهن و بدن سکوی پرتابی ساخت برای رسیدن به حداکثر کارآیی ذهنی و بدنی این روش جدید از امواج صوتی برای انتقال شنونده به فرکانسهای برتر آگاهی استفاده می کند. وضعیتهایی از آگاهی که تحولات عمیقی در آن رخ می دهد. هنگامی که سیکلهای صوتی خالص و دقیق با فرکانسهای متفاوت از طریق یک هدفون استریو به مغز می رسد دو نیمکره مغزی در هماهنگی با یکدیگر عمل می کنند و در حقیقت سیگنالهای صوتی خارجی شنیده نمی شود و آنچه که توسط مغز درک می گردد یک سیگنال سوم مجازی به نام فرکانس تداخل دو گوشی است. سلولهای مغزی در پاسخ به فرکانس تداخلی دو گوشی در هماهنگی کامل با یکدیگر مرتعش می شوند. اصوات هماهنگ کننده مغزی بدون تلاش زیاد ، فعالیت مغز را بسوی الگوهای بسیار ویژه ، سازمان یافته و منسجمی هدایت می کنند. این امر باعث دسترسی به وضعیتهای جالب توجه آگاهی توسعه یافته می شود. هنگامی که سیگنال با فرکانس 100 سیکل در ثانیه به داخل یک گوش و فرکانس 110 بطور همزمان به گوش دیگر وارد می شود. فرکانس تداخل دو گوشی که توسط مغز درک می گردد تفاضل دو فرکانس مذکور یعنی 10 سیکل در ثانیه خواهد بود. شما بجای شنیدن دو فرکانس متفاوت، در واقع صوت ریتمیک و آرام بخشی را خواهید شنید که فرکانس آن 10 سیکل در ثانیه می باشد. این فرکانس در محدوده ریلکس کننده امواج مغزی آلفا قرار دارد.

علاوه بر هدایت فعالیت مغز به طرف وضعیتهای کاملاً اختصاصی نظیر بتا ( تمرکز و ادراک ) و آلفا ( ریلکسیشن و تجسم ) تتا ( مدیتیشین ، یاد گیری و حافظه ) و دلتا ( خواب و شفا ) . آهنگ ریتمیک فرکانسهای تداخل دو گوشی باعث ایجاد تعادل در نیمکره های راست و چپ مغز شده و وضعیت جالب توجهی به نام هماهنگی نیمکره ها می شود. معلوم شده است که پدیده مذکور توأم با افزایش خلاقیت، سرخوشی، افزایش تمرکز، آرامش عمیق و افزایش تواناییهای یادگیری می باشد. با تکنیکهای پیچیده ای فرکانسهای تداخل دو گوشی به صورت چند لایه در کنار یکدیگر قرار می گیرند. این فرکانسهای چند لایه باعث فعال شدن گروههای مختلف سلولهای مغزی با فرکانسهای متفاوت می شوند.

فرکانس های تداخل دو گوشی چگونه سطح آگاهی را تغییر می دهند:


فرکانسهای تداخل دو گوشی از طریق سیستم شبکهای فعال کننده مغز بر روی آگاهی اثر می کند. این سیستم مسئول کنترل بیداری، توجه و هوشیاری می باشد. تفسیر، پاسخ و واکنش نسبت به اطلاعات دریافتی توسط سیستم شبکه ای مغز و تحریک تالاموس و قشر مغز توسط آن اداره می شود. همچنین سیستم شبکه ای فعال کننده مغزی مسئول کنترل توجه و میزان هوشیاری می باشد . گوش دادن به فرکانسهای تداخل دو گوشی باعث ارائه اطلاعات به سیستم شبکه ای فعال کننده مغزی می شود. این امر به دلیل پذیرفتن فرکانسهای منحصر بفرد دو گوشی موجی شکل به عنوان الگوهای امواج مغزی توسط این سیستم می باشد. این اطلاعات شامل کاراکتر، کیفیت و دیگر ویژگیهای حالتی از آگاهی که فرکانسهای دو گوشی ارائه می کنند می باشد در صورتیکه تحریکات داخلی بدن ، احساسات ، روحیات ، عقاید و تحریکات حسی خارجی در تعارض با این اطلاعات نباشد سیستم شبکه ای فعال کننده مغزی وضعیت آگاهی را در تطابق با تحریک فرکانسهای دو گوشی تغییر خواهد داد. این امر در حقیقت ناشی از کارکرد طبیعی مغز در حفظ هموستاز       ( تعادل داخلی ) می باشد. مغز به صورت خود کار و فعالانه کلیه کارکردهای بدن را برای حفظ هموستاز تنظیم می کند. در طی یک فعالیت طبیعی و مداوم در جهت حفظ هموستاز، سیستم شبکه ای بصورت فعالانه نسخه برداری قشر مغز از امواج مغزی جاری را زیر نظر داشته و تداوم می بخشد ( مگر اینکه دلیل دیگری برای ایجاد تطابق با اطلاعات جدید ناشی از منابع داخلی و یا تحریکات حسی خارجی وجود داشته باشد.) به هر حال بدلیل وجود ویژگیهای مشابه با امواج مغزی طبیعی و تداوم فرکانسهای صوتی تداخل دو گوشی، سیستم شبکه ای باعث شروع نسخه برداری قشر مغز از تحریکات فرکانسهای دو گوشی می شود. با این باور که این فرکانسها در حقیقت امواج جاری مغزی می باشد. با گذشت زمان سیستم شبکه ای محیط داخلی و خارجی بدن و وضعیت آگاهی را به منظور تعیین لحظه به لحظه تناسب آن برای مقابله با شرایط موجود بررسی می کند. تا زمانی که تعارض وجود نداشته باشد سیستم شبکه ای به طور طبیعی به تنظیم کاراکتر، کیفیت و ویژگیهای آگاهی با اطلاعات حاصله از الگوهای مشابه با امواج مغزی اصوات هماهنگ کننده مغزی ادامه خواهد داد.

.
اصوات هماهنگ کننده مغزی

 

اصوات هماهنگ کننده مغزی موسیقی نیستند . لذا گوش دادن انفعالی و عدم فراهم کردن شرایط مورد نیاز نتایج مطلوبی را به دنبال نخواهد داشت ، علاوه بر این مانند هر تمرین ذهنی دیگری تداوم، نظم وپشتکار متضمن حصول نتایج دلخواه خواهد بود

از آنجائیکه فرکانسهای تداخل دو گوشی بر اساس این واقعیت که هر یک از گوشها فرکانس متفاوتی را می شنود، لذا استفاده از هدفون استریو ضروری بوده و در صورت عدم دسترسی به هدفون و یا عدم احساس راحتی با آن با ایجاد فاصله مناسب بین دو بلندگو بطوریکه سر بین آن دو قرار گیرد ، میتوان از آن استفاده کرد

ولوم صدا را طوری تنظیم کنید که کاملاً احساس راحتی نمائید و بلندی صدا موجب حواسپرتی شما نشود . توجه داشته باشید که ولوم در کمترین مقدار خود می تواند تنظیم شود بطوریکه صدا به سختی شنیده شود ولی در عین حال 100% موثر واقع گردد .

در مدت زمان گوش دادن به اصوات هماهنگ کننده مغزی ، اتاق را نیمه تاریک کنید ( به غیر صوت مربوط به مطالعه ) و ترتیبی دهید که کسی مزاحمتان نشود ، تلفن را قطع کرده و در وضعیت درازکش قرار بگیرید ولی مراقب باشید که به خواب نروید . در صورت آشنایی با صورتهای نشستن مدیتیشن ، آنها را نیز می توان امتحان کنید

برخی از اصوات هماهنگ کننده مغزی در حالت نشسته وعادی نیز می توانند مورد استفاده قرار بگیرد مانند صوت مربوط به افزایش قدرت یاد گیری که در هنگام مطالعه گوش داده می شود

مدت زمان مناسب برای انجام تمرین روزانه حدود30-20 دقیقه می باشد . برخی از اصوات از این میزان بیشتر هستند و بتدریج می توانند مدت تمرین را به حد اکثر ضبط شده روی سی دی برسانید

بطور خلاصه : در زمان گوش دادن به اصوات هماهنگ کننده مغزی بدون کنجکاوی صرفاً گوش دهید و سعی نکنید آنها را تجزیه و تحلیل نمائید . از نظر بدنی ریلکس از نظر هیجانی آزاد و از نظر ذهنی آرام باشید . محیط نیمه تاریک بدون سر و صدا و دارای درجه حرارت مناسب باشد . وضعیت درازکش ، دستها در طرفین ، زیر سر زیاد بلند نباشد ، لباسها راحت و گشاد ، چشمها بسته ، تنفس آهسته و عمیق

 

! اخطار

: افراد زیر مجاز به استفاده از اصوات هماهنگ کننده مغزی نمی باشند

افراد مستعد به صرع و تشنج -

افرادی که از پیس میکر استفاده می کنند -

افراد مبتلا به آریتمی ها ( بی نظمی های ضربان قلب ) و بیماریهای دیگر قلبی -

افرادیکه از داروهای محرک ، روانگردان و آرامش بخش ها استفاده می کنند

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
این سایت برای بردن سطح فکری و اخلاقی ما طراحی شده.مطالب دارای منبع معتبر و کتاب خانم اسکاول شین هستند.سعی کردم مطالب خوب و روان و ساده را جمع اوری کنم.خواهش میکنم در نظرسنجی شرکت کنید. آینده تان درخشان.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظر شما ذر مورد این سایت چیست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 30
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 40
  • بازدید ماه : 80
  • بازدید سال : 494
  • بازدید کلی : 14,997
  • کدهای اختصاصی

    استخاره آنلاین با قرآن کریم
    

    فال انبیاء

    پیچک

    فال امروز
    

    تعبیر خواب آنلاین

    تعبیر خواب

    

    لیموزین


    دیکشنری آنلاین

    اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

    خدمات وبلاگ نویسان جوان

    کد پیغام خوش آمدگویی
    Abbas Ghasemi | Create Your Badge

    SongText.in
    song code
    
  •